Home
Menu
Zoek
Zoeken Annuleren

EU-Schoolfruit- en groenteprogramma.



De Schans mag dit schooljaar weer meedoen aan het EU-Schoolfruit- en groenteprogramma. 
in week 46, van 12 november 2018 t/m 19 april 2019 ontvangt De schans drie gratis porties groente en fruit per leerling per week.
De leveringen lopen t/m week 16 (15 t/m 19 april). 

Het EU Schoolfruit programma zal wekelijks aan u doorgegeven worden voor de komende week.
De EU fruit/groenten dagen zijn woensdag, donderdag en vrijdag.
De Eerste fruit/groente dag op De Schans is Woensdag 14 NOVEMBER.




De eetmomenten kunnen er als volgt uitzien:

Ochtend pauze
Op EU schoolfruitdagen streven wij ernaar dat we in alle groepen fruit en/of groente eten in de ochtendpauze. Meer fruit en groente eten draagt bij aan een gezonde ontwikkeling. Het blijkt dat op school fruit eten er ook voor zorgt dat kinderen thuis vaker gezond kiezen. 
Op EU schoolfruitdagen zorgt de school dat u kind in de ochtend pauze EU schoolfruit/groente krijgt. 
Als uw kind het fruit uit het programma niet lust, geeft u dan uw kind het fruit mee dat hij/zij wel lekker vindt. Denkt u dat uw kind meer nodig heeft, geef dan een extra gezonde boterham mee. Als drinken biedt de school water aan. Mocht uw kind liever melk/karnemelk drinken, geef dan dit eigen drinken mee. 
Wij zien graag geen pakjes drinken, koeken, snoep of repen op school.

Lunch
Bij de lunch streven wij ernaar dat de kinderen boterhammen meenemen en wat fruit en groente als toetje. De gezondste keuze is een volkoren boterham, besmeerd met halvarine en mager beleg. Als drinken adviseren we water, halfvolle melk, magere melk of karnemelk, zie het tekstvak  in groen.
Wij zien graag geen pakjes drinken, croissants, of koeken.   
Meer informatie over een gezond lunchpakket vindt u op de site van de Gezonde School.


Natuurlijk is er alle ruimte voor diëten en aanpassingen met betrekking tot voeding voor kinderen met eet- en drinkproblematiek.

Als u hierover nog vragen heeft dan kunt u contact opnemen met de commissie “Gezonde School”.

Lunch: (volkoren) boterhammen, besmeerd met halvarine en mager beleg en wat fruit en groente.

Drinken: advies: water, halfvolle melk, magere melk of karnemelk.




dit is nodig
daadkrachtig
passie
zorgvuldig
flexibel
creatief